www.SOFTconsult.TV  | www.SOFTconsult.SK  | www.spiritstudent.cz  | www.AEC-DATA.com  | www.AEC-creative.com  | www.DOMKY.cz generováno: 12.12.2018, 23:57 
SOFTreport
prohledávání serveru: 
 
 krátké zprávy  | články  | tipy a triky  | školství  | burza práce  | download  | galerie projektů
 hlavní stránka  > články  > Tipy a triky > SPIRIT
 
Tipy a triky
 · SPIRIT
 · ArCon
 · PowerProject
 · FM-DATA
 · AEC-DATA
Zasílání informací ze SOFTreportu.
Zadejte svuj e-mail:



AEC-DATA
o serveru
12.04.2002Ing. Petr Randula
SPIRITvis - uchování přidělení textur verze pro tisk
 
Při převodu návrhu ze SPIRITu do vizualizačního nástroje SPIRITvis lze zajistit aby mapování textur ve SPIRITvis nemuselo být prováděno opětovně. Praktický význam to má u větších modelů, kde přiřazujete značné množství textur ve SPIRITvis a zároveň provádíte změnu geometrie modelu ve SPIRITu. Použitím níže popsané techniky můžete například i vytvořit několik variant barevného řešení pro jeden model.
Princip přidělování textur ve SPIRITvis se řídí následujícím pravidlem. Grafické elementy SPIRITu které jsou ve stejné fólii a mají stejnou barvu budou mít v rámci SPIRITvis stejnou texturu.

Postup:
1. Nakreslíte v rámci SPIRITu návrh který bude mít různé barvy objektů.
2. V roletovém menu SPIRITu zvolíte: Pohled/SPIRITvis/Výběr stylu textur. V dialogovém okně zadáte název souboru (.SVT) do kterého se následně uloží informace o přidělených texturách ve SPIRITvis. Doporučujeme uložit do adresáře ST10/SPIRIT/INIT.
3. Spustíte převod modelu do SPIRITvis přes Pohled/SPIRITvis/Spustit a přidělíte v rámci SPIRITvis textury jednotlivým objektům.
4. Po přidělení textur je potřeba zapsat tuto informaci do souboru (.SVT). Ve SPIRITu (SPIRITvis je pořád puštěný) zvolíte: Pohled/SPIRITvis/Uložení textur. Nyní můžete ukončit SPIRITvis a pokračovat v modelování v rámci SPIRITu.
5. Ukázka obsahu testovacího souboru T1.SVT:
[Folie1]
Farbe1=>VZORY\KARY\CV_CER.BMP
Farbe2=>VZORY\PAS\CER_BIL.BMP
Farbe15=>VZORY\KARY\BIL_CER.BMP
6. Před novým spuštěním SPIRITvis můžete zvolit soubor se stylem textur (.STV) a k fóliím/barvám se přidělí textury dle definice ve Vámi zvoleném souboru. Ve SPIRITu zvolíte Pohled/SPIRITvis/Výběr stylu textur. V dialogovém okně zadáte název souboru (.SVT) do kterého jste dříve dle bodu 4 uložili přidělení textur.
7. Spustíte převod modelu do SPIRITvis přes Pohled/SPIRITvis/Spustit a textury v rámci SPIRITvis budou již mapovány na objekty.



 
 krátké zprávy  | články  | tipy a triky  | školství  | burza  | download  | galerie projektu

Vydává SOFTconsult, spol. s r. o.
e-mail:webmaster@softconsult.com
© 2001-2018 Všechna práva vyhrazena.